Ec Engineering » motoryzacja » AAAA

Dla producentów z branży motoryzacyjnej oferujemy szereg usług pomiarowych wspierających wirtualne projektowanie struktur i pojazdów samochodowych.

 

Prowadzimy prace badawczo-rozwojowe nowych modeli i prototypów:  

  • samochodów osobowych;
  • autobusów;
  • samochodów ciężarowych i dostawczych;
  • naczep i przyczep.

 

Oferujemy:

  • Pomiary tensometryczne eksploatacyjne, które służą do oceny parametrów wytrzymałościowych z uwzględnieniem wytrzymałości zmęczeniowej konstrukcji, elementów zawieszenia itp. a także do wyznaczenia sił i momentów działających na strukturę podczas eksploatacji;
  • Badania dynamiki jazdy w aspekcie oceny pracy układów zawieszenia, oceny obciążeń dynamicznych podczas jazdy;
  • Badania wibroakustyczne – obejmują pomiary przy użyciu nowoczesnych technik NVH (noise vibration & harshness)  które mają  na celu ocenę emisji drgań i hałasu w pojeździe oraz identyfikację źródeł i ścieżek rozchodzenia się energii wibroakustycznej. Celem jest optymalizacja parametrów wibroakustycznych, dobór materiałów, rozwiązywanie szczególnych problemów wpływających na komfort pasażerów.  Metody stosowane w ramach badań NVH to: analiza modalna, TPA (transfer path analysis), order tracking, ASQ (acoustic source quantification);
  • pomiary hałasu wewnątrz oraz zewnątrz;
  • pomiary akustyczne – identyfikacja charakteru generowanego hałasu poprzez analizy zarejestrowanych sygnałów(1/n-oktawowe, wąskopasmowe FFT, mapy spektralne, statystyka);
  • testy wibracyjne komponentów na wzbudniku elektromagnetycznym dowolnym rodzajem sygnału (sinus, szum, udar, tryb mieszany), rejestracja drgań oraz hałasu;
  • pomiary wybiegu i rozbiegu (order tracking), dzięki którym uzyskuje się informacje o drganiach i hałasie pojazdu w zależności od prędkości obrotowej silnika;
  • Pomiary termowizyjne: pomiary temperatur punktowych lub rozkładu temperatur wielu komponentów, sprawdzanie stanu izolacji oraz złączy elektrycznych;
  • Pomiary szybką kamerą: pomiary zjawisk szybkozmiennych oraz analiza informacji wizyjnej (testy typu crash);
  • Doradztwo oraz szkolenia z zakresu pomiarów oraz analiz wibroakustycznych;

 

Do pomiarów i analiz wykorzystujemy nowoczesny sprzęt akwizycyjny oraz wysokiej klasy czujniki pomiarowe:

  • Analizatory dynamiczne Scadas 310 oraz Scadas mobile firmy LMS, wraz z oprogramowaniem LMS Test.Lab;
  • Mikrofony pomiarowe (pola swobodnego oraz ciśnieniowe) firmy G.R.A.S.;
  • Czujniki drgań, młotki oraz czujniki siły firmy PCB;
  • Czujniki tensometryczne dostarczane przez firmy Vishay oraz HBM;
  • Wibrometry laserowe firmy Polytec;
  • Kamery termowizyjne firmy FLIR;
  • Kamery szybkie firmy Vision Research.

 

Przykłady projektów pomiarowych:

  • Rejestracja danych z eksploatacji  pojazdu w kontekście wytrzymałości i dynamiki dla szeregu samochodów ciężarowych niemieckiego partnera przy użyciu metodologii  RLDA – Road Load Data Acquisition. Wielokanałowa rejestracja przyspieszeń drgań, odkształceń, przemieszczeń, ciśnienia, sił;
  • TPA – Transfer Path Analysis – Identyfikacja najbardziej niekorzystnych węzłów w układzie mocowania napędu oraz zawieszenia w szeregu samochodów wiodących europejskich koncernów – projekt prowadzący do optymalizacji wydajności wibroakustycznej pojazdów;
  • ASQ – Acoustic Source Quantification – Ocena ilościowa energii wibroakustycznej generowanej przez poszczególne komponenty i panele samochodu wysokiej klasy – ocena udziału poszczególnych komponentów w ogólnym poziomie drgań i hałasu;
  • Modal analysis – analiza modalna komponentów pojazdu samochodowego.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce Zamknij